Go4Loyal muudab reisimise nutikaks, keskkonnasõbralikuks ja tähendusrikkaks

Camilla Sandström, kellel on pikk kogemus teenindussektoris, avastas reisides, kui keeruline on lojaalsusprogramme tõhusalt kasutada. See ajendas teda looma Go4Loyal’it – tehisintellektil põhinevat reisiplaneerijat, mis aitab muuta reisimist mugavamaks, soodsamaks ja keskkonnasõbralikumaks.

Camilla Sandström oli teenindussektoris tegev olnud 25 aastat, kui tegi kannapöörde tehnoloogiavaldkonda, mistõttu pidi ta hakkama palju reisima. ,,Sain aru, kui keeruline on püsida lojaalsena. Isegi mina, kes on pärit teenindussektorist, leidsin, et see oli tohutult aeganõudev, ’’ selgitas Go4Loyal’i asutaja Camilla Sandström ning ütles, et seetõttu pidi ta leidma lahenduse.

Tänapäevasel reisiturul leidub küll mitmeid planeerimisplatvorme, kuid enamik neist ei võimalda broneerida või kuvavad ainult tavahindu. Samal ajal kasutab ainult kolmandik lojaalsusprogrammide liikmetest oma punkte ja soodustusi. Hotellidele, lennufirmadele ja logistikatööstusele on aga oluline jõuda nende klientideni, kes on juba programmis, kuid seda aktiivselt ei kasuta, ütles Sandström.

Go4Loyal ühendab erinevad lojaalsusprogrammid ühele platvormile ning teeb nende kasutamise lihtsaks. Platvormil saavad hotellid, lennufirmad ja kruiisiettevõtted pakkuda oma lojaalsusprogramme otse klientidele. ,,Me ei asenda lojaalsust – me anname sellele uue jõu. Üle brändide, piiride ja harjumuste, ’’ rõhutas Sandström.

Õige toode õigel ajal

Go4Loyal asutati juba 2019. aastal, kuid esimene versioon lansseeriti kolm nädalat enne COVID-19 pandeemia puhkemist, mis tõi kaasa ootamatu tagasilöögi. „Keegi ei tahtnud reisimisse investeerida,“ meenutas Sandström. ,,Tol hetkel võis olla nii, et on õige toode, vale aeg,’’ arvas Sandström, et ka tehisintellekti visiooniga oldi ajast ees. Kuigi pandeemia oli iduettevõtele takistuseks, on tehnoloogiavaldkond vahepeal teinud suure sammu edasi. ,,Nüüd on kindlasti õige aeg, sest reisime üha rohkem ja rohkem,’’ rääkis Sandström. Ettevõte taaskäivitas oma tegevuse 2023. aastal, lähtudes uue ajastu reisijate vajadustest. Go4Loyal pakub terviklikku lahendust: tehisintellekti abil saab planeerida reisi, teha broneeringuid otse platvormil ning jälgida oma lojaalsuspunkte. Kasutaja saab valida, kas ta soovib minna äri- või puhkusereisile ning platvorm pakub personaalseid soovitusi ja parimaid lojaalsuspakkumisi, mis aitab säästa nii aega kui ka raha. Lisaks arvutab Go4Loyal reiside süsiniku jalajälge, et kasutajad näeksid keskkonnamõju ja saaksid teha säästvamaid valikuid.

Olulisel kohal on koostöö teenusepakkujatega

,,Meie suurim erinevus on see, et me töötame hotellide lojaalsusprogrammidega. Me ei kasuta turgu ära, ’’ ütles Sandström. Tema sõnul on teeninduses kõige olulisem personaalsus, jätkusuutlikkus ja inspireeriv lähenemine. Kõik lojaalsusprogrammidega teenusepakkujad saavad Go4Loyal’iga liituda ning teha oma pakkumised nähtavaks just õigele sihtrühmale.Ettevõte otsib koostööpartnereid eelkõige keskmise suurusega reisipakkujate seast. ,,Me tahame anda neile tõuke, nähtavuse, lojaalsuse, kaasamise ja jätkusuutlikkuse mõju, et neil oleks turul šanss,’’ rõhutas Sandström.

Turule on plaanis tulla aasta lõpus

Tänaseks on Go4Loyal sõlminud pilootlepingu globaalse concierge-võrgustiku Skandinaavia haruga, millel on üle 100 000 liikme. See annab platvormile võimaluse testida teenust sagedaste reisijate seas, et koguda tagasisidet. Lisaks on ettevõttel kavas pilootprogramm, mille raames kutsutakse valitud hotellid ja logistikapartnerid platvormiga liituma. Iduettevõte on liitunud ka Rohekiirendi programmiga, mille eesmärk on toetada rohelisi lahendusi arendavaid idufirmasid. ,,Tegelikult pöördusid nemad meie poole, sest me sobime neile hästi eristuva lähenemise tõttu logistikas,’’ selgitas Sandström. ,,Me oleme suur platvorm, mis võib avaldada tohutut mõju. Väga tore oli leida kiirendi, mis mõistab, et me suudame midagi muuta,’’ rõõmustas ta. Hetkel on käimas platvormi eel-lansseerimine ning täismahus lansseerimine on plaanis aasta lõpus, millele eelnevad mitmed testimised ja pilootprojektid. ,,See on millegi suure algus – mitte ainult meie, vaid ka kogu tööstuse jaoks,’’ rõhutas Sandström.

Go4Loyali pikaajaline eesmärk on muuta inimeste suhtumist reisimisse. ,,Ära lõpeta reisimist– lihtsalt reisi targalt,’’ julgustab Sandström.

 

Go4Loyal valiti 2024 aasta sügisel Liikuvuse ja logistika rohekiirendi põhiprogrammi saades 30 000 € ulatuses toetust, et arendada uuenduslikke rohetehnoloogiaid, mis võiksid muuta Eesti rohelisemaks kohaks. Rohekiirendi elluviimist toetavad Kliimaministeerium ja Keskkonnainvesteeringute Keskus. Projekti juhtpartner on Sparkup Tartu Teaduspark, konsortsiumi kuulub Baltic Innovation Agency.

 

Autor: Mariann Kalder