Eesti liikuvuse ja logistika valdkonna probleemide lahendamiseks said viis iduettevõtet rohekiirendist 30 000 € ulatuses toetust, et arendada uuenduslikke rohetehnoloogiaid, mis võiksid muuta Eesti rohelisemaks kohaks.
Liikuvuse ja logistika rohekiirendisse pääses 12 tugevast ettevõtet, kellest valiti zürii poolt välja ainult viis, kes jätkavad oma toote arendust oma ala spetsialistide käe all. Kitsaskohti hakkavad lahendama BAUN, Agrento, Cenzor, Skycorp, EATB4.
Sparkup Tartu Teaduspargi rohekiirendite projektijuht Pille-Riin Meerits väljendab rõõmu tugeva konkurentsi üle. “Demopäeval seisis žürii ees keeruline ülesanne valida 12 eelprogrammis osalenud ettevõtte hulgast 5, kes pääsesid edasi põhiprogrammi. Mul on suur rõõm tõdeda, et valitud ettevõtetes oli juba eelprogrammi ajal tunda ambitsioonikust ja pühendumust oma ideede elluviimisele. Olen põnevil, et saame järgmise 8 kuu jooksul koos oma heade koostööpartneritega BIAst toetada nende inspireerivate ettevõtete arengut ja aidata neil oma tooteid ja teenuseid edasi arendada. Ootan huviga, kui kaugele nad selle aja jooksul jõuavad!” lausub Meerits.
Eva Killar, Kliimaministeeriumi liikuvuse arengu ja investeeringute osakonna juhataja: „Kiirendi põhiprogrammi pääsenud ettevõtted tegelevad väga erinevate väljakutsetega, mis peegeldab hästi ka keerukust ja detailsust, mis logistika ja liikuvuse valdkonna keskkonnahoidlikumaks muutmisega kaasneb. Pealtnäha väikestel muutustel võib aga olla väga suur mõju. Jälgime ja toetame huviga ettevõtete arengut. Loodame väga, et liikuvuse valdkonda keskkonnahoidvamaks pöörav lahendus sünnib just Eestis.“
Järgmise sammuna töötavad iduettevõtted 8 kuud oma lahenduste kallal, mille ajal läbivad erinevaid koolitusi ja konsulteerivad mentoritega. Peamine ja kõige olulisem eesmärk on välja töötada jätkusuutlikke ja innovaatilisi lahendusi. Kiirendisse otsiti ettevõtteid, kes suudaks muuta punktist A punkti B liikumise mugavamaks ja rohelisemaks.
„Soovime põhiprogrammi jõudnud tiimidele tuult tiibadesse, et leidlikud ideed saaksid reaalseks ja tiimid saaksid kiirendist täpselt sellist tuge, mida neil on parasjagu vaja oma prototüübi arendamiseks. 2021. aastal tekitas transpordisektor lausa 18% Eesti kasvuhoonegaasidest, seega loodame programmi lõpus näha toimivaid, nutikaid ja keskkonnasäästlikke lahendusi, mis aitavad sektori keskkonnamõju vähendada,” sõnas Keskkonnainvesteeringute Keskuse roheinnovatsiooni projektijuht Laura Gredzens.
Rohekiirendi elluviimist toetavad Kliimaministeerium ja Keskkonnainvesteeringute Keskus. Projekti juhtpartner on Sparkup Tartu Teaduspark, konsortsiumi kuulub Baltic Innovation Agency.
Foto: Merilyn Sepp