Milline on Eesti liikuvuse ja logistika tulevik?

Meil on hea meel teatada, et meie liikuvuse ja logistika kiirendi eelprogramm koos Baltic Innovation Agency‘ga on täies hoos ning programmi on pääsenud 12 valdkonna innovaatilist iduettevõtet!

Kahe kuu jooksul töötasid need paljulubavad ettevõtted oma ideede lihvimise, tööstuse väljakutsete lahendamise ja kasvu kiirendamise kallal. Selles blogipostituses tutvustame lähemalt 6 järgmist inspireerivat ettevõtet, et tutvustada seda, kuidas nad liikuvuse ja logistika tulevikku kujundavad.

CarRound

Caround pakub P2P autode jagamise platvormi, mis võimaldab inimestel oma autosid välja rentida, kui nad neid ei kasuta, ja annab teistele lihtsa juurdepääsu sõidukitele ilma omamise vajaduseta. Ühendades autoomanikud nendega, kes vajavad lühiajalist transporti, püüdleb Caround autode arvu vähendamise poole teedel, edendades tõhusamat ressursikasutust ning aidates kaasa jätkusuutlikumale ja keskkonnasõbralikumale tulevikule.

Ettevõtte asutaja sai idee Caroundi loomiseks, kui märkas Ülemiste City piirkonnas suuri parklaid, kus seisis sadu kasutamata autosid. See tundus talle ressursikasutusena ebaefektiivne. Ta soovis seda muuta, vähendades autode arvu teedel ja muutes autode kasutamise tõhusamaks, et luua elamisväärsemaid ja jätkusuutlikumaid linnu.

Ettevõtte asutaja liitus eelkiirendiga, et saada toetusi Caroundi äpi edendamiseks, luua kontakte mentoritega ja saada professionaalset tuge müügi, turunduse ja ärimudeli valideerimise alal. Samuti on tema eesmärk parandada oma esinemisoskusi ja koguda vahendeid, et kiirendada ettevõtte kasvu.

Eelkiirendi programmis loodab Caround leida koha kiirendis, leida väärtuslikke mentoreid ning tõsta teadlikkust oma idufirma kohta. Need sammud aitavad ettevõttel kasvada ja äri tõhusalt laiendada.

Go4Loyal

Go4Loyal lihtsustab reisijate jaoks lojaalsusprogrammide kasutamist, koondades mitmed programmid ühele mugavalt kasutatavale platvormile. Selle asemel, et navigeerida erinevates rakendustes, veebilehtedel või e-kirjades, saavad reisijad sujuvalt leida parimad pakkumised lendudele, hotellidele, autorendile ja kogemustele – kõik ühes kohas. Hotellidele tähendab Go4Loyaliga koostöö suuremat nähtavust lojaalsusprogrammidele keskendunud reisijate seas, rohkem otseseid broneeringuid ja paranenud külalisrahulolu, kuna klientidel on lihtsam preemiaid lunastada ja oma peatumist nautida. Eesmärgiks on suurendada lojaalsuse kaasatust, edendada korduvkülastusi ja tugevdada kliendisuhted.

Enam kui kahekümneaastase kogemusega hotelli- ja reisitööstuses on ettevõtte asutaja õppinud mõistma, mis muudab külalised lojaalseks ja mida nad tegelikult soovivad. Ka ise sagedase reisijana on ta märganud, kui keeruline võib olla lojaalsuspreemiate võrdlemine ja lunastamine mitmel erineval platvormil. See isiklik kogemus inspireeris teda looma Go4Loyali – sujuva lahenduse, mis lihtsustab lojaalsusprogrammide kasutamist ja maksimeerib nende väärtust nii reisijate kui ka majutusteenuse pakkujate jaoks.

Ettevõtte asutaja liitus eelkiirendiga, et sukelduda idufirmade maailma ja kasutada ära ekspertide juhendamist. See on suurepärane võimalus süvendada teadmisi ökosüsteemist ja saada tuge Go4Loyali kasvu toetamiseks. Eelkiirendiprogrammi kaudu loodab ettevõte hankida väärtuslikke ressursse tehnoloogia ja rahanduse valdkonnas, mis aitavad Go4Loyalil ametlikult turule tulla ja kasvada. Samuti loodetakse saada treeneritelt arendavat tagasisidet, mis aitab platvormi täiustada ja edasi arendada.

BAUN

Baun tegeleb ühekordsete pakendite kasutuse vähendamisega, pakkudes lahendusi korduvkasutatavate pakendite kasutuselevõtuks ja turustamiseks. Nad pakuvad pandipõhiseid tekstiilkotte toidupoodidele ja vastupidavaid transpordipakendeid e-poodidele, kuid nende peamine fookus on tarkvaral. Bauni veebipõhine lahendus võimaldab korduvpakendite pakkujatel jälgida laoseisu, pakendite staatust, kasutuskordi ja pandimakseid. Lisaks on lahendus integreeritud mitme pakiautomaadi võrgustikuga, et tarbijad saaksid pakendeid mugavalt tagastada.

Ettevõtte algus oli juhuslik. Tegevjuht Ana Tilkson-Jaansalu meenutab: „Covidi ajal oli mul väga ebamugav näha koju kogunevat kilekottide hulka. Kuna kipun sageli poekoti unustama, tekkis mul mõte: miks ei võiks poodides olla pandipõhised tekstiilkotid nagu Limpa pudelid? Ostad, tagastad ja saad raha tagasi.” Idee sai alguse Negavati konkursil, kus Baun saavutas III koha ja alustas koostööd Selveriga kotitesti läbiviimiseks.

Viimaste aastate jooksul on ilmnenud, et kvaliteetsed korduvpakendid ja kaupmeeste huvi nende kasutuselevõtuks on alles esimene samm. Suurim väljakutse on tagastusprotsessi kiirus ja efektiivsus, kuna tarbijad ootavad kiiret raha tagastust ja minimaalset keskkonnajalajälge. Täna on Baunil küll toimiv lahendus, kuid see on kohmakas ja hõlmab paljusid osapooli. Seetõttu liituski Baun kiirendiga, et tagastusprotsessi muuta kiiremaks, ühtsemaks ja efektiivsemaks. „Kiirendi on juba andnud meile värskeid ideid ja vaatenurki, ning ühe tarnijaga katsetame huvitavaid lähenemisviise, mis oleksid jäänud ilma kiirendita leidmata,” lisab Ana Tilkson-Jaansalu.

BoxPool

Boxpool on ettevõte, mis tegeleb logistikaplatvormi teenuste arendamisega. Neil on pikaajaline töökogemus veonduse valdkonnas ning nad soovivad oma rakenduse kaudu lahendada mitmeid valdkonna kitsaskohti ja tõsta kaubaveoteenuste kvaliteeti ja konkurentsivõimet uuele tasemele. Ettevõte on osalenud mitmes kiirendi programmis, kus iga koolitus on pakkunud midagi uut ja väärtuslikku. Kuigi nad on ettevõtlusega tegelenud juba aastaid, on start-up ettevõtluse telgitagused neile veel avastamata, mistõttu nad otsustasid liituda kiirendiga.

BRM

BRM ettevõte tegeleb tarkvaraarendusega, keskendudes tooraine kaubanduse ja ringmajandusega seotud probleemide lahendamisele. Nende eesmärk on luua pikaajalisi lahendusi ja laiendada oma tegevust globaalsetele turgudele. Neile pakuti suurepärast võimalust sellest valdkonnast osa võtta ning nad haarasid sellest kohe kinni. See andis neile võimaluse omandada väärtuslikke teadmisi ja luua kasulikke kontakte.

Loodusturism OÜ

Ettevõte Loodusturism OÜ, brändinimega Loodusturism.ee, tegeleb aastaringselt aktiivse puhkuse korraldamisega Lõuna-Eesti looduses. Programmi kontekstis märgib ettevõte, et neil on tänaseks 94 tõukeratast ja 65 tõukekelku, mida soovitakse hakata välja rentima iseteeninduslikes rendijaamades nii suve- kui ka talvehooaegadel.

Algatusidee sai suuresti tuge ettevõtte asutaja varasemast kogemusest laste- ja noortelaagrites, viieaastasest tööst kehalise kasvatuse õpetajana ning spordiringide juhendamise ajast. Eesmärk oli olla iseenda tööandja ja luua isiklik bränd, mis peegeldab tema väärtusi, pädevust ja eristumist. Tahtmine oli rakendada töökust, nutikust ja ettevõtlikkust, saavutades seeläbi laialdasema tuntuse.

Renditeenust soovitakse esmalt arendada Otepääl ja Pühajärvel, pannes rõhku õppimisele, uute teadmiste omandamisele ning programmi käigus tekkinud ideede koondamisele. Loodusturism OÜ eesmärk on vormistada rendijaama projektikavand ja jõuda peagi põhiprogrammi.